Home Business Zakenreizen als hefboom voor verdere groei

Zakenreizen als hefboom voor verdere groei

Als beroepsvereniging behartigt de Belgian Travel Organisation de belangen van de grote reiskantoren in België. Haar leden vertegenwoordigen meer dan de helft van alle vliegtuigreizen die in België geboekt worden.

De Belgische economie is gekend als een open economie met een zeer groot aandeel van import en export. Zakenreizen vormen een belangrijke hefboom om de internationale verkoop te stimuleren. De vraag naar zakenreizen blijft stijgen en dit toont aan dat video conferencing slechts een beperkte oplossing biedt. Zakenreizen zijn dan ook een investering om toekomstige groei te kunnen realiseren. Om de verdere groei van de Belgische economie te stimuleren is het van levensbelang dat wij kunnen beschikken over goed bereikbare luchthaven(s) en dat er voldoende continentale en intercontinentale vluchten aangeboden worden. Hoog tijd dus dat onze politici het belang van een goed functionerende nationale luchthaven inzien en de nodige knopen doorhakken onder andere inzake geluidshinder en de verdere ontwikkeling van de luchthaven. Dit zal ook luchtvaartmaatschappijen ertoe aanzetten om een ruim aanbod te voorzien en niet uit te wijken naar onze omringende landen.

Het hele proces rond het boeken van zakenreizen, het opvolgen van wijzigingen, de boekhoudkundige verwerking en dergelijke meer is een zeer tijdrovende activiteit, een waarvan de werkdruk vaak wordt onderschat. Het outsourcen van dit proces aan een professioneel reisbureau of TMC (Travel Management Company) biedt vele voordelen. Alle elementen van de reis worden door professionelen uitgevoerd waardoor uw mensen minder tijd verliezen. Via een gecentraliseerde facturatie en weldoordachte statistieken krijgt u meer controle op uw reiskosten en kunt u aanzienlijk meer besparen op uw reisbudget. De veiligheid van uw reizigers opvolgen is in de huidige omstandigheden heel belangrijk. Daarom wordt ook een duty of care-programma uitgewerkt door de TMCs. Dit laat toe om snel op te sporen waar uw reizigers zich bevinden.

De veiligheid van uw reizigers opvolgen is in de huidige omstandigheden heel belangrijk.

Ook in de reiswereld wordt er geëxperimenteerd met nieuwe technologieën waardoor het bestaande businessmodel substantieel verandert. Verschillende grote luchtvaartmaatschappijen zijn gestart met een nieuw boekingsplatform, beter bekend als een ‘Direct Connect’-toepassing maar deze vertonen nog veel kinderziekten. De ultieme droom van de airlines is om rechtstreeks te kunnen verkopen in de hoop dat ze hierdoor hun prijzen kunnen doen stijgen. Meer nog dan vroeger staat de reisagent aan uw kant om de juiste keuzes te maken voor verplaatsingen en hotels. Het wordt steeds moeilijker om in dat labyrint de juiste keuze te maken zonder professionele hulp.   

MEER

Een ketting naar de toekomst

BlockchainDe voorstanders spreken van een onwaarschijnlijke revolutie die de manier waarop we zakendoen helemaal op zijn kop zal zetten. De criticasters gewagen van een hype die even snel zal verdwijnen als ze de kop opstak. Maar wat is de blockchain nu eigenlijk? En hoe gaan we er mee te maken krijgen?

‘Onze visie op mobiliteit verandert’

Griet DeceusterEeuwenlang zijn steden drukke plaatsen geweest, en ongetwijfeld zullen ze dat ook in de toekomst blijven. Maar de mobiliteitsoplossingen van morgen zullen verschillend zijn van die van vandaag. Griet Deceuster, directeur TM Leuven: “We gaan minder en minder zelf rijden, en meer en meer van diensten gebruik maken.”

Blockchain, geen blok aan ons been

blockchaintechnologie De hype rond blockchain is intussen zo groot dat je bijna gaat denken dat het de wereld zal redden. Zo’n vaart zal het niet lopen, wel zal de technologie ons helpen om fraude terug te dringen, efficiëntie te verhogen en kosten te verminderen. En niet alleen bij de banken.

Is jouw tijd ook zo kostbaar?

Beleggen“Ga de markt op.” “Beleg je geld.” Iedere dag hoor je reclame over wat je moet doen opdat je geld meer zou opbrengen dan op een spaarboekje. Maar wie kent eigenlijk genoeg van beleggen? Wie heeft de tijd om alle nodige informatie op te zoeken? En wie durft dan die stap te zetten? Ik niet, hoor ik je denken.

Medewerkers maken (of kraken) employer branding

Het imago van je onderneming bepaalt steeds vaker het succes van een ingevulde vacature. Hr-afdelingen zien in employer branding dan ook een welgekomen reddingsboei als...

Erop, erover of er levenslang in?

Jongeren en SeksWat verwachten jongeren vandaag van een relatie? Geloven ze in die ene ware, het beleven van een klassiek romcom-scenario? Of mag het allemaal wat minder serieus en is de over-the-topromantiek morsdood? Jongerenonderzoek verrast met een vrij conservatieve mentaliteit als het op relaties aankomt.