CRM
HR

Hoe u met een efficiënt CRM meer verkoop kan genereren

CRM ofte Customer Relationship Management is een tool om de relatie tussen uw bedrijf en uw (toekomstige) klanten te onderhouden. Maar het kan ook helpen om uw ROI te verhogen door de verkoop te boosten. Maar hoe werkt dit dan concreet?

Voor meer informatie, download de whitepaper hier.

 

Eerst even een misverstand uit de weg ruimen: CRM is – in tegenstelling tot wat de term Customer Relationship Management doet vermoeden – niet louter een instrument om klantenrelaties te optimaliseren. Veeleer is het een koepelterm, waaronder zich verschillende tools, strategieën en methoden bevinden die idealiter zorgen voor een vlotte samenwerking tussen alle verkoop en marketingactiviteiten. Dit kan effectief leiden tot een betere relatie tussen een (klein dan wel groot) bedrijf en zijn huidige en potentiële klanten, maar kan daarnaast – en als gevolg daarvan – de omzet helpen verhogen en het kostenplaatje meer beheersbaar maken. Hoe dat komt? Heel eenvoudig: omdat de interactie tussen bedrijf en klant nu eenmaal invloed heeft om alle mogelijke afdelingen, zoals marketing,
HR, klantenservice en zelfs bedrijfsontwikkeling.

Specifieke branchevereisten

Om die reden is het belangrijk een CRM te kiezen dat op meer focust dan klantenservice, omdat u anders heel wat opportuniteiten mist: zo zal een flexibele en uitgebreide CRM ook in de andere (hierboven genoemde) afdelingen van uw organisatie kunnen worden ingezet. Met als uitgesproken voordeel een uniforme, coherente en betrouwbare set aan klantengegevens – een droom om mee aan de slag te gaan in termen van real-time synchronisatie, automatisering, bedrijfsefficiëntie en zelfs productiviteit van uw medewerkers. Als u bovendien weet dat CRM-systemen geschaald kunnen worden, dan is de omvang van uw organisatie zelfs geen issue. Een efficiënte CRM is er, kortom, voor elke business.

Even belangrijk is een CRM dat op uw specifieke branchevereisten is geënt, met speciaal ontwikkelde modules voor uw concrete bedrijfsmodel. Zo werkt CRM in SaaS B2B-bedrijven helemaal anders dan in B2C-bedrijven, omdat die laatste doorgaans veel minder inspanningen moet doen om een klant van een aankoop te overtuigen.

Een efficiënte CRM is er voor elke business.

 Wil je ontdekken waarom CRM geen toverwoord is? Hoe het helpt je slaagkansen te vergroten en voor 45 procent omzettoename kan zorgen?

Download de whitepaper hier.

20.06.2023
door Fokus Online

In samenwerking met

Meer weten? De specialisten van het CRM-softwarebedrijf Efficy hebben hierover een uitgebreide whitepaper van 25 pagina’s gemaakt waarin gedetailleerd wordt ingegaan op wat we in dit artikel al aanraakten. Surf naar Efficy, vul je mailadres in en download gratis de gids.

Ontdek meer

Vorig artikel
Volgend artikel