Home Smart partner Identiteit is alles - vertrouwen is complex

Identiteit is alles – vertrouwen is complex

Omdat onze samenleving steeds digitaler wordt, is de behoefte aan robuuste online identiteitssystemen nog nooit zo groot geweest. Dat brengt veel kansen met zich mee, maar ook veel risico’s. Bovendien is het hebben van een identiteit alles. Je kunt er heel wat mee bereiken, maar daarnaast is het vertrouwen van een identiteit, in welke vorm dan ook, zeer complex.

Een digitale identiteitsstrategie moet daarom de hoeksteen/basis zijn voor elke organisatie. Bedrijven moeten hierbij kijken naar het oogpunt van business, compliance en architectuur. Hoe kunnen organisaties überhaupt over een aantal jaren nog bestaan, als zij niet in staat zijn eenvoudig en compleet veilig met klanten online te kunnen communiceren? Inbreuken op de beveiliging van (klant)gegevens zijn aan de orde van de dag.

Prangende vraagstukken

Dat is de reden waarom overheidsinstanties en industriegroepen tal van beveiligingsvereisten vaststellen. Maar ook klanten vragen hun leveranciers naar hun beveiligingsniveau en hun vermogen om aan de nieuwe voorschriften te voldoen. Hoe gaan organisaties hiermee om? En hoe kunnen zij ervoor zorgen dat deze functies consistent in hun IT-landschap worden geïntegreerd zonder dat de kosten exploderen? Bovendien, wat is er allemaal mogelijk om organisaties in staat te stellen transacties met klanten, leveranciers en partners uit te voeren, te versnellen en automatiseren? Waardoor je enorme besparingen en een hogere klanttevredenheid kunt verkrijgen?

Expertises bijeengebracht

Het zijn enkele diverse, zeer prangende vraagstukken waar business, ICT en security professionals dagelijks mee worstelen, aldus Ingeborg Bosch, Belgium Cluster Lead bij Heliview. Juist daarom brengt zij expertises bij elkaar om de uitdagingen rondom Digital (Self Sovereign) Identities, Trust & Data Protection te bespreken. Voorheen organiseerde Ingeborg in Nederland het jaarcongres Identity & Access Management, dat dit jaar haar 15de editie beleeft. Sinds 2018 is zij verantwoordelijk voor de Belgische variant van dat congres. “Mijn werk is vooral om de juiste mensen om mij heen te verzamelen die mij willen helpen. Ik ben niet de inhoudelijk expert. Na 15 jaar IAM Nederland weet ik inmiddels echt wel wat de belangrijkste onderwerpen zijn en waarvoor de potentiële deelnemers naar onze congressen komen. Maar ik ben altijd op zoek naar mensen uit het werkveld.”

Mensen willen zich in één dag laten informeren en van elkaar leren onder het mom ‘twee weten altijd meer dan een’.

Ingeborg Bosch

“Voor de Digital Identity & Trust Summit werk ik heel nauw samen met Erik R. van Zuuren. Hij werkt als plaatsvervangend lid voor de Vlaamse Toezichtcommissie, is Enterprise Information Security Architect bij BNP Paribas Fortis, Topic Leader CyberSecurity bij Solvay Brussel School, heeft zijn eigen Consultancy Bureau ‘Trustcore’ en heeft daarnaast nog tijd gevonden om samen met mij dit congres op te zetten. Hij bracht mij in contact met experts als Paul Danneels, Business Innovation Manager Officer bij Fednot en lid van het Cionet-bestuur, Annick Loks, Hoofd User Access Management bij ING België, Jacoba Sieders, Head of Identity- & Access Management van de European Investment Bank (EIB) en Hans Verbeeck, CTO van NxtPort. Samen met hen hebben we een mooi programma gebouwd, waarmee we business, ICT en security professionals in een dag kunnen informeren en inspireren over alle uitdagingen en oplossingen omtrent Digital (Self Sovereign) Identities, Trust & Data Protection.”

Twee weten altijd meer dan één (en drie nog meer)

Waarom juist in deze drukke periode een summit organiseren? “Omdat ik merk dat mensen de behoefte hebben om, juist in tijden van drukte en het altijd maar online moeten zijn, even weg te zijn van kantoor en de dagelijkse beslommeringen. Ze willen zich in één dag laten informeren en van elkaar leren onder het mom ‘twee weten altijd meer dan een’. Naast een kwalitatief hoogstaand conferentieprogramma hebben we verschillende activiteiten waarbij interactie en één-op-één-contacten centraal staan.”


MEER OVER… 

Digital Identity & Trust Summit brengt een diverse groep business, ICT en security professionals samen om de meest relevante kwesties met betrekking tot digitale identiteiten te bespreken. Een uniek evenement waarbij interactie en ervaringen van anderen centraal staan. We nodigen je graag uit om deel te nemen in Square (naast Brussel-Centraal) en te genieten van de keynotes, break-outs van solutionproviders en ‘invitation only’-sessies. Doe mee en ontvang je toegangsbewijs hier.

 

 

 

 

MEER

Ticket naar de zon: Kerst en Nieuwjaar vieren in...

Doet die schijnbaar eindeloze winter je energiemetertje naar de verkeerde kant door-slaan? Dan behoor jij tot de 69 procent van de Vlamingen die de Belgische winter liefst staalhard negeert en inruilt voor een zorgeloze vakantie op een zonovergoten strand. 

‘Recht en Robots. De glorieuze toekomst, of een onwennig...

Het juridisch apparaat kampt met een aantal problemen en structurele tekortkomingen. De taak, het businessmodel en de uitdagingen van de advocaat zijn de laatste decennia vrij onveranderd gebleven. Een status quo die op termijn onhoudbaar is, want de cliënt – of dat nu een onderneming of een particulier mag zijn – is mondiger, vereist steeds vaker sneller, kwalitatiever werk, terwijl het ‘uurtje-factuurtje’-model steeds minder gesmaakt wordt.

Opvoeden is geen (wed)strijd

Soms lees ik een citaat dat me van mijn sokken blaast. Om me een lesje te leren of me te herinneren aan een geleerde les. 'Opvoeden is geen (wed)strijd.'

‘Onze ondernemingen verliezen competitiviteit als we nog lang wachten...

5G “Als er één voorwerp is waarvoor je terug naar huis zou rijden omdat je het vergeten bent, dan is het wel je smartphone.” Met één simpel voorbeeld omschrijft Michaël Trabbia, CEO van telecomprovider Orange België, de allesomvattende impact van de digitale transformatie. “Dat zaken als 5G niet van de grond komen, is dan zeer frustrerend.”

Cocoonen met technologie

Smart living Waarom zou je je leven lastig maken als je het ook op een lekker luxueuze manier kunt organiseren, structureren en commanderen?

Mens sana in corporate sano: Vijf tips...

Gezond BedrijfOngeveer een jaar geleden 2018 telde ons Belgenlandje zo’n 945.928 ondernemingen.Dat klinkt allemaal heel mooi. Maar uit een bevraging door het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen blijkt dat achter een gezonde onderneming niet altijd een gezonde ondernemer zit.