Home Maatschappij Jongeren De leukste versie van jezelf

De leukste versie van jezelf

Op sommige dagen word ik wakker en hoef ik niet eens mijn ogen open te doen om mezelf lelijk te vinden. Ik ontwijk dan alle spiegels, trek mijn sportkleren aan en loop de velden in. Wanneer ik terug thuis ben, voel ik me dom. Dom dat ik zo onzeker was toen ik wakker werd. 

Ik lijk vaak zelfzeker. Ik toon mijn lichaam op sociale media. Ja, vanuit een goede angle. Toch doe ik dat niet om bevestiging te zoeken. Op likes moet je niet rekenen als het over schoonheid gaat. Likes en follows zijn geen maatstaf van schoonheid of talent. Wel van populariteit. Onthou altijd dat sociale media niet altijd echt is.

Likes en follows zijn geen maatstaf van schoonheid of talent

Vergelijk jezelf met jezelf

Iedereen komt kilootjes bij en iedereen heeft puistjes af en toe. Niemand is perfect. Vergelijk jezelf niet met mensen op sociale media. Vergelijk jezelf met je vroegere zelf. Hoe was je 5 jaar geleden? Waar wil je naartoe? Wil je socialer zijn of gewoon meer vrienden maken? Wil je goed zijn in iets? Focus op wat je ziet in de spiegel. 

A like

Ik kijk niet graag naar mezelf. En ik doe het enkel om te checken of mijn broek niet open staat of er misschien nog eten tussen mijn tanden zit. Iedereen heeft mindere dagen, maar dat is perfect oké. Het is absoluut oké om je niet goed in je vel te voelen. Verandering hoeft niet altijd. Sociale media leggen de nadruk op uiterlijk. Maar je bent veel meer dan dat. Op sociale media kun je iemand anders zijn. Een leukere versie van jezelf. Maar dat hoeft niet, je kan ook gewoon jezelf zijn. 

Meer dan een like

Maak het verschil tussen je online leven en je echte leven. En als je met je vrienden of familie bent, laat die gsm gewoon in je zak zitten. Echte gesprekken zijn zo veel waardevoller dan die chats die je via je gsm voert. Omhels elkaar ook meer. Geef meer complimenten in real life. Dat is veel meer waard dan een like of een follow. Ik heb nooit bewust gekozen om een voorbeeld te zijn, maar ergens werd ik dat wel. Ik toon hoe kut het leven soms kan zijn, maar ook dat dat oké is en ik er heus wel mee kan lachen. Want miserie is er nu eenmaal overal. 

Veel mensen vinden mij een raar meisje. Ik ben impulsief, kom uit voor mijn mening en ben een echte spring-in-‘t-veld. Ik krijg geregeld berichtjes met gemene woorden. Je kunt niet bij iedereen in de smaak vallen, maar dat is gelukkig ook niet mijn bedoeling. Ik ben wie ik ben en ga mezelf niet veranderen zodat mensen me leuk zouden vinden. 

MEER

Sharing is (not) daring het succes van...

Deeleconomie Bedrijven beginnen steeds meer te delen, om zo bijvoorbeeld de kosten van de energiefactuur te managen. Wat is er op dat vlak eigenlijk mogelijk?

Ook de baas moet levenslang leren

Syntra VlaanderenPolitici en beleidsmakers hameren graag op het belang van levenslang leren. Alleen zo blijven werknemers immers inzetbaar op de constant evoluerende arbeidsmarkt. Meer en meer echter dringt het besef door dat de ondernemers zelf ook niet aan deze trend ontsnappen.

De 10 grootste verschillen tussen een veranda en terrasoverkapping

terrasoverkapping We willen allemaal zoveel mogelijk genieten van de tuin en het terras. Geen wonder dat veranda’s verkopen als zoete broodjes. Maar wordt de nieuwe trend van terrasoverkappingen binnenkort populairder dan de traditionele veranda?

‘Welkom, Koning Winter’

Frank DeboosereIn de winter wordt onze wereld erg klein. Verre daguitstappen, warme vakanties, lange terrasjesavonden, allemaal dingen die ‘s winters in de koude koelkast verdwijnen. De winter speelt zich af in woonkamers met televisieschermen, eindeloze eindejaarsfeesten en griep. Niet meteen een fijn seizoen dus.

‘We moeten anders gaan werken’

gezinsleven en carrière Een succesvolle carrière én een gezinsleven combineren is makkelijker gezegd dan gedaan. “De helft van de vrouwen heeft het moeilijk om het werk met het gezin te combineren.” "Het is een maatschappelijk probleem dat om een oplossing vraagt.”

Sneller op twee wielen dan op vier

MultimodaliteitAlmaar meer leasemaatschappijen bieden formules aan waarbij ze een auto combineren met een fiets of treinabonnement. Ook heel wat bedrijven en organisaties zijn hier vragende partij voor. Met dank aan de steeds langer wordende files.