Home Maatschappij Jongeren De leukste versie van jezelf

De leukste versie van jezelf

Op sommige dagen word ik wakker en hoef ik niet eens mijn ogen open te doen om mezelf lelijk te vinden. Ik ontwijk dan alle spiegels, trek mijn sportkleren aan en loop de velden in. Wanneer ik terug thuis ben, voel ik me dom. Dom dat ik zo onzeker was toen ik wakker werd. 

Ik lijk vaak zelfzeker. Ik toon mijn lichaam op sociale media. Ja, vanuit een goede angle. Toch doe ik dat niet om bevestiging te zoeken. Op likes moet je niet rekenen als het over schoonheid gaat. Likes en follows zijn geen maatstaf van schoonheid of talent. Wel van populariteit. Onthou altijd dat sociale media niet altijd echt is.

Likes en follows zijn geen maatstaf van schoonheid of talent

Vergelijk jezelf met jezelf

Iedereen komt kilootjes bij en iedereen heeft puistjes af en toe. Niemand is perfect. Vergelijk jezelf niet met mensen op sociale media. Vergelijk jezelf met je vroegere zelf. Hoe was je 5 jaar geleden? Waar wil je naartoe? Wil je socialer zijn of gewoon meer vrienden maken? Wil je goed zijn in iets? Focus op wat je ziet in de spiegel. 

A like

Ik kijk niet graag naar mezelf. En ik doe het enkel om te checken of mijn broek niet open staat of er misschien nog eten tussen mijn tanden zit. Iedereen heeft mindere dagen, maar dat is perfect oké. Het is absoluut oké om je niet goed in je vel te voelen. Verandering hoeft niet altijd. Sociale media leggen de nadruk op uiterlijk. Maar je bent veel meer dan dat. Op sociale media kun je iemand anders zijn. Een leukere versie van jezelf. Maar dat hoeft niet, je kan ook gewoon jezelf zijn. 

Meer dan een like

Maak het verschil tussen je online leven en je echte leven. En als je met je vrienden of familie bent, laat die gsm gewoon in je zak zitten. Echte gesprekken zijn zo veel waardevoller dan die chats die je via je gsm voert. Omhels elkaar ook meer. Geef meer complimenten in real life. Dat is veel meer waard dan een like of een follow. Ik heb nooit bewust gekozen om een voorbeeld te zijn, maar ergens werd ik dat wel. Ik toon hoe kut het leven soms kan zijn, maar ook dat dat oké is en ik er heus wel mee kan lachen. Want miserie is er nu eenmaal overal. 

Veel mensen vinden mij een raar meisje. Ik ben impulsief, kom uit voor mijn mening en ben een echte spring-in-‘t-veld. Ik krijg geregeld berichtjes met gemene woorden. Je kunt niet bij iedereen in de smaak vallen, maar dat is gelukkig ook niet mijn bedoeling. Ik ben wie ik ben en ga mezelf niet veranderen zodat mensen me leuk zouden vinden. 

MEER

Packaging met persoonlijkheid

Design Wat maakt de lokroep van een product onweerstaanbaar voor de consument? De ingrediënten voor een aantrekkelijke verpakking zijn duurzaamheid, efficiëntie, gebruiksgemak en persoonlijkheid. Een simpel recept, maar vergis je niet: het mixen ervan is een uitdaging.

Mobiliteit op maat lost fileleed op

Carl VeysDe bedrijfswagen. Voor diegenen die erover beschikken, is het een erg gewaardeerd transportmiddel als onderdeel van hun loonpakket, voor anderen de oorzaak van alle verkeersellende. Maar het hoeft niet zo zwart-wit te zijn. De oplossing volgens mij? Een écht mobiliteitsbudget.

Ademruimte dankzij flexibiliteit en innovatie

Personeelstekort De krapte op de arbeidsmarkt zet een rem op onze economie. Het nefaste effect van een tekort aan medewerkers raakt ook de zorgsector. Die schreeuwt om meer handen aan het bed. Zorgen voor een grotere instroom van nieuw zorgpersoneel is slechts een deel van de oplossing.

De grenze(n)loze ondernemer

internationaal ondernemen De stap naar het buitenland is voor veel ondernemers aanlokkelijk, maar zeker niet vanzelfsprekend. Wat met de risico’s, administratieve rompslomp, lokale arbeidscontracten en financiering? Is zo’n buitenlands avontuur dus eigenlijk wel de moeite waard, en waarom dan (niet)?

Netwerken: de motor van ondernemerschap

Ondernemen is geen onemanshow. Je hebt anderen nodig. Om je te helpen en te inspireren. Dat maakt van netwerken een noodzakelijk iets. Dat ervaren ook Alexandra Limage (Sprint Transport) en Katlijn Voordeckers (OpmerKelijk), twee ondernemers die volop inzetten op networking − offline én online.

3 vragen aan… Fanny Sterckx

Wat is het belang van een relocationprofessional? “Veel internationale bedrijven bieden relocationpakketten aan om hun personeel en familie te ondersteunen tijdens een verhuizing. Zelfs als...