patiënt
Gezondheid

3 vragen aan… Esperity

21.10.2020
door Fokus-online.be

Hoe hebben jullie patiënten bijstand verleend de voorbije periode?

“Onze tools met gepersonaliseerde educatie bevorderen de autonomie van de patiënt, en zeker nu, tijdens de huidige COVID-pandemie. Zo zijn we nog meer gaan polsen naar de informatienoden van de patiënt om te voldoen aan hun behoeften. We hebben tevens educatie rond het belang van levensstijl tijdens de COVID-pandemie online aan bod gebracht, via onze empowermentapplicatie.”

Zijn er tijdens de tweede golf nieuwe invalshoeken qua zorg?

“Tijdens de tweede golf gaan we nog meer digitale ondersteuning zien die ingang vindt in de praktijk. Om reguliere zorg niet uit te stellen is digitale ondersteuning meer dan ooit noodzakelijk en dit betreft alle actoren in de gezondheidszorg. De patiënt correct informeren met betrouwbare informatie in een veilige context is cruciaal om een foute interpretatie te minimaliseren.”

Hoe zien jullie de komende maanden tegemoet?

“Uitdagingen zorgen ook voor opportuniteiten. Gezondheid is meer dan ooit hét gespreksonderwerp, waardoor ook opportuniteiten ontstaan om patiënten actiever te betrekken. Zowel vanuit het perspectief van de zorgverstrekker als de patiënt zelf. Een juiste omkadering blijft wel noodzakelijk.”

Vorig artikel
Volgend artikel