Home Lifestyle Zalig creatief kerstfeest

Jolanda Wetzelaer

Zalig creatief kerstfeest

Kerstavond en kerstdag zijn echte ‘thuisfeesten’: de meerderheid viert deze hoogdagen thuis of bij familie. Maar in welke stijl vieren we het? Wordt het klassiek en tijdloos? Of volgen we een alternatieve trend? Eén ding is zeker: we willen het persoonlijker.

Kerst is hét moment van rust, bezinning, tijd maken voor elkaar en even stil staan. Maar meestal komt het organiseren van een kerstfeest neer op een strijd om de finish op tijd te halen. Kerstversieringen, kerstboom, feestkleding, geschenkjes, eten en drank inkopen, velen vinden dit steeds meer een verplichting en vinden dat kerst stilaan te commercieel en te duur is. We willen het eigenlijk anders, en gelukkig zien we dan ook dat we het stilletjes wat anders gaan aanpakken. Eén rode (kerst)draad: we willen het persoonlijker, creatiever, maar houden ook nog steeds van de typische kerstsfeer.

De kerstperiode is hét moment om creatief uit de hoek te komen

Trends

Zoals elk jaar zien we dat klassiek & tijdloos een favoriet blijft; goud, zilver en sereen wit blijven een stijl die een feestelijke sfeer garandeert. Maar ook de meer alternatieve trends winnen aan populariteit. Heb je dit jaar geen plaats of geen zin om een boom te zetten? Meer en meer kiezen we voor de alternatieve kerstboom. En maak je vooral geen zorgen; onze nieuwe kerstboom moet qua sfeer en gezelligheid zeker niet onderdoen voor zijn klassieke broertje. Wil je het graag nog anders? Online kan je heel wat leuke tips terugvinden voor een creatieve kerst. De kerstperiode is hét moment om creatief uit de hoek te komen, liefst samen met familie en vrienden.

Weet je niet hoe je hier aan moet beginnen? Begin eenvoudig en versier je persoonlijke kersttafel met het hele gezin. Met zelfgemaakte naamkaartjes, linnen tafellopers en wat takken in eenvoudige glazen vazen maak je een uniek en persoonlijk geheel. Meer en meer zien we dat we onze pakjes liever zelf inpakken. Persoonlijke geschenkjes geven is veel leuker en een leuke verpakking hoort daar ook bij. Met een mooi dennentakje, een spreuk, een foto, een persoonlijke wens of rijkelijke strikken geef je een heel eigen toets aan je geschenken. Met wat geluk heb je zelfs je nog wat inpakpapier over en kan je met de kids nog wat leuke extra kerstversieringen maken. Indienje het papier zo selecteert dat de kleuren in dezelfde sfeer zitten, vormt alles een mooi geheel.

Tekst  Jolanda Wetzelaer, Interieurspecialiste van IKEA

MEER

Mens sana in corporate sano: Vijf tips...

Gezond BedrijfOngeveer een jaar geleden 2018 telde ons Belgenlandje zo’n 945.928 ondernemingen.Dat klinkt allemaal heel mooi. Maar uit een bevraging door het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen blijkt dat achter een gezonde onderneming niet altijd een gezonde ondernemer zit.

‘Industrie 4.0, niets om bang voor te zijn’

Industrie 4.0De technologische ontwikkelingen gingen nog nooit zo snel. We spreken zelfs over een ‘vierde industriële revolutie’. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen profiteert van de technologische vooruitgang?

Made in Antwerp

AntwerpenCoole producten of innoverende gadgets, die komen als je ’t aan de doorsnee Antwerpenaar vraagt vooral uit New York of Londen. Maar ook in onze eigen provincie wonen creatievelingen die voor wereldprimeurs zorgen. En nee, dan hebben we het niet alleen over chocolade of bier. Check zelf maar.

Karel Van Eetvelt over gezonde werknemers

Gezond BedrijfGezonde werknemers maken niet per definitie een gezond bedrijf. Volgens Karel van Eetvelt omhelst een gezonde onderneming veel meer. “Het gaat ook over voldoende liquide middelen hebben, genoeg klanten hebben en van bedreigingen opportuniteiten maken.”

Altijd onderweg voor de zaak

Zakenreizen De hele wereld rondvliegen in businessclass, overal bediend worden, in de beste hotels verblijven. Dat lijkt allemaal zeer leuk. Zakenreizen is iets waar veel mensen een zeer groot en mooi beeld over hebben, maar stroomt dit wel gelijk met de werkelijkheid?

‘De Belg, een slimme spaarder?’

SparenDe Belg spaart meer dan ooit. Er staat maar liefst 266 miljard euro op onze spaarboekjes. Nochtans is de opbrengst op het eerste zicht historisch laag. Is de Belg tegen beter weten in historisch verknocht aan zijn spaarboekje? De realiteit is genuanceerder. De Belg blijft een slimme spaarder maar er is een aandachtspunt.