Home Opinie Alles komt terug

Elien Migalski

Alles komt terug

De Spice Girls. Dé meidengroep van de nineties. Met hun verschillende typetjes van Baby Spice tot Sporty Spice, die perfect bij elkaar pasten, en hun gemakkelijk over te nemen danspasjes. Bekend voor hun eenvoudige liedjes die nog steeds in menigeens hoofd zitten en natuurlijk voor hun outfits!

Spice Girls
©Wikipedia

De jaren ’90

Zeven was ik, toen ik voor het eerst de single Wannabe hoorde. De Spice Girls: stuk voor stuk stijliconen van de jaren ’90. Het waren niet zozeer de lyrics van het nummer die me konden bekoren – ik was zeven en jongens waren ieuw – maar wel de outfits die de meisjes droegen in de clip. Nu, twintig jaar later, zijn de Spice Girls oud, maar hun stijl weer helemaal in.

Met grote ogen keek ik hoe de wintertrends van de New Yorkse catwalk afdropen. Een velvet slip dress, strakke chokers, torenhoge platformlaarzen, massa’s sportswear, gecustomizede denim en uitbundige donsjassen… Achter mijn computer waande ik me even terug gekatapulteerd naar de jaren 90. Een strak zwart jurkje over een wit t-shirt bijvoorbeeld, gecombineerd met een oversized jeansjasje. Een look die verdacht veel lijkt op de outfit die ik droeg tijdens het jaarlijkse familiefeest in 1998.

Alles komt terug

Alles komt terug – hetzij het in een modern jasje. Zo ben je helemaal on trend deze winter als je kiest voor velours stuks in diepe kleuren, sportieve details toevoegt aan je outfit en jezelf omhult in metallic tinten. Om in de feministische sfeer van de Spice Girls te blijven, is het dit seizoen ook helemaal goed om menswear te dragen. Wikkel jezelf in de sweater van je lief of ga in een strak pak naar die volgende bruiloft. Succes verzekerd.

Om in de feministische sfeer van de Spice Girls te blijven, is het dit seizoen ook helemaal goed om menswear te dragen

Mannen investeren dit seizoen best in één kleur: koper. De rijke, oranje-bruine kleur domineerde de catwalks en toont de buitenwereld dat jij met koper echt helemaal mee bent met de mode. Losse pantalons, oversized truien met rolkraag en houtje-touwtje jassen in warme tinten zijn sleutelstuks voor de winter. Wie echt durft, gaat voor het pyjamapak, een los zijden pak zoals te zien was bij Gucci, Cavalli en Valentino. De budgetvriendelijke optie shop je bij Zara.

Trends voor kids

Wat de kids betreft, die steek je dit najaar het best in een sportief jasje. Een jogging uit denim stof bijvoorbeeld, met een hippe sneaker eronder. We zien veel paars, dieproze en donkergroen in de collecties, zowel voor jongens als voor meisjes.

Trends zijn een bijzonder gegeven. Laatst reed ik terug naar mijn ouderlijk huis en duikelde ik in mijn kleerkast. Ik viste er een velours top uit – gekocht in 2003 – die ik vandaag enthousiast combineer met een boyfriend jeans en laarsjes. Helemaal hip, zonder naar de winkel te moeten! Mijn uitvlucht wanneer iemand me weer eens vraagt of ik écht vier propvolle kleerkasten nodig heb? Alles komt terug.

MEER

‘ICT anno 2018: waar staan we?’

Dirk DeroostDe ICT-wereld evolueert erg snel, waardoor het niet altijd eenvoudig is om de trends op een eenvoudige manier te capteren. Waar staan wij tegenover vorig jaar op het vlak van digitalisering?

Een ketting naar de toekomst

BlockchainDe voorstanders spreken van een onwaarschijnlijke revolutie die de manier waarop we zakendoen helemaal op zijn kop zal zetten. De criticasters gewagen van een hype die even snel zal verdwijnen als ze de kop opstak. Maar wat is de blockchain nu eigenlijk? En hoe gaan we er mee te maken krijgen?

‘Antwerpen is mijn lief, mijn moeder én mijn...

Axel DaeseleireDe Marnixplaats is niet zomaar gekozen door Axel Daeseleire. De acteur, dj en kunstenaar wijst ons bij het binnenkomen vrijwel onmiddellijk op het feit dat ginds, achter het standbeeld voor de Vrijmaking der Schelde, zijn ouderlijk huis staat.

Verpakkingen: een elementaire schakel

VerpakkingenVerpakkingen spelen een belangrijke rol in de supply chain, zowel in een B2B- als B2C-context. Bedrijven zijn dan ook voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om die verpakkingen te verbeteren en te optimaliseren. Zonder natuurlijk de ecologische aspecten uit het oog te verliezen.

‘Het is niet hoe goed je bent, maar hoe...

Marc SlusznyToen Sir George Mallory zich in 1924 opmaakte om als eerste Brit de hoogste berg van de wereld te beklimmen, vroeg een reporter hem: “Why do you want to climb Mount Everest?” Mallory antwoordde kort en bondig: “Because it’s there.”

De nieuwste ‘modegrill’: groenten op het rooster gelegd

Seppe NobelsJe hebt zo van die mensen - de die hard barbecueërs -  die 365 dagen per jaar staan te grillen. Vroeger was vooral vlees het hoofdingrediënt, maar ondertussen liggen de prioriteiten ergens anders. Ook de langvergeten groenten hebben ondertussen hun weg naar de grill gevonden.