Home Lifestyle Bouwen & Wonen Zacht en warm vertoeven

Zacht en warm vertoeven

Van superstrak zwart-wit, over cactussen, tot jungle-vibes… Ieder jaar komen er nieuwe trends het interieurlandschap binnengewaaid, maar geen enkele heeft me zo sterk weten te bekoren als deze van de ‘vrouwelijke’ interieurs. 

Vrouwelijke interieurs scheren hoge toppen op Pinterest, interieurbeurzen, in talloze interieurmagazines en op menig Instagramprofiel. Ze worden gekenmerkt door zachte vormen en warme materialen zoals fluweel en natuurlijk linnen. Zanderige, neutrale tinten worden opgefrist met kussens in zachtroze en nude tinten, terracottapotten en fijne handgemaakte keramieken potjes.

Complexe neutralen

Ook een laag kalkverf kan wonderen doen. Het wolkerige effect van de kalkverf geeft een zachte uitstraling aan de ruimte. Mijn favoriete kleur voor een warm, gezellig interieur is Old Linnen van Pure&Original, een lichte crèmekleurige tint. Absoluut te vermijden: felgekleurde plastieken items. Die kunnen de sfeer meteen doen omslaan in de richting van een kitscherige binnenspeeltuin. Probeer binnen een neutraal kleurenpalet te blijven en experimenteer met complexe neutralen, waarbij er subtiel kleur is toegevoegd, maar die onderling nog steeds gemakkelijk te combineren zijn. Voorbeelden hiervan zijn zachtroze en zacht eucalyptusgroen.

‘Steeds meer mannen zwichten voor vrouwelijke interieuren.’

Terwijl vrouwen zich vaak richten op het creëren van de juiste sfeer, concentreren mannen zich meestal sterk op de praktische kant van het interieur. Opvallend is ook de grote focus op de ruimtevoorziening voor hun eigen hobby – ‘is er genoeg plaats voor de Playstation in de tv-kast?’ – of eigen hobbyruimte: ‘er moeten ook zeker voldoende stopcontacten worden voorzien in de mancave voor de koelkast en den tap.’ Toch merk ik dat mannen minder vaak kiezen voor de typische “bachelor-apartmentvibes” met zwart lederen zetels. Ze stellen gezelligheid meer en meer hoog in het vaandel en zwichten voor interieuren met vrouwelijke invloeden.

Superpraktisch hoeft niet

En mannen, als je eraan denkt om de vrouw in je leven te verrassen met een cadeau – dat liefst perfect in het interieur past – kun je er van aan dat de verwachtingen bij vrouwen meestal gelijklopend is met jullie stressniveau. De focus op een praktisch cadeau langs de kant van de mannen en de hoop op een romantisch cadeau bij de vrouwen kan een mogelijke verklaring zijn voor het groot aantal mispoezen die nadien te koop worden gesteld op tweedehandswebsites. Een klassieke misser van formaat: het fonduestel. Superpraktisch en ‘komt zeker van pas’, maar gaat als cadeau slechts een beperkt aantal punten scoren.

Sfeermakers

Items die meer in de smaak vallen, en perfect passen binnen een interieur met vrouwelijke invloeden, zijn sfeermakers zoals een mooie geurkaars en een grote elegante vaas. Extra bonuspunten als die vaas gepaard gaat met een boeket in haar lievelingskleuren. Of wat met een droogboeket? Iets duurder in aankoop, maar belandt niet na twee weken in de vuilbak.

Op hoop van zege!

MEER

Ethisch beleggen is aandachtig beleggen

Ethisch beleggen De Belg is honkvast. Centen laten we graag op onze spaarrekening staan, ook al brengen ze al jaren geen eurocent meer op. Maar ze zijn nabij en makkelijk aan te spreken, en dat is handig. Anders is het voor beleggingen, die toch altijd een risico blijven vormen. 

Koen Crucke: De zegen van het ouder worden

interviewIk heb mijn energie voelen stijgen na mijn vijftigste. Ik wou grotere en steeds belangrijkere uitdagingen aangaan voor ik die kaap bereikte. Mijn leven zag ik tussen mijn 18 en 50 als het ware voorbijflitsen. Ik rende van hot naar her en genoot van de jachtigheid die mijn leven beheerste.

Mijn kind, schoon kind?

OpvoedenKinderen. We zien ze onvoorwaardelijk graag, maar ze kunnen evenzeer het bloed van onder onze nagels halen. Iedere generatie kent zijn ups en downs: de jengelende kleuter, de gamende pre-puber of de tiener die ’s nachts het huis weer binnensluipt. Maar als we terugblikken op alles, hoe tevreden zijn we dan? Enkele bekende koppen bekennen kleur.

Robots zkt. mensen

De Human Age: Talent kan de innovatie en de groei van bedrijven kan stimuleren. Daarom moet het meer dan ooit centraal staan ​​in de bedrijfsstrategie.

3 vragen aan… Otolift Trapliften

traplift Drie vragen aan directeur Luc Vanloon van Otolift trapliften over het belang en veiligheid van een een traplift in huis bij 55-plussers.

Beheer je eigen identiteit online

Digitale identiteit Tegenwoordig is het niet meer mogelijk om volledig ontraceerbaar over het internet te struinen. Hoe zorg je ervoor de digitale identiteit wordt gewaarborgd?