12.8 C
Antwerp
13 november 2018

Franchisenemer? Ondernemer!
F
.

De nieuwe generatie bruist van de ondernemerszin. Maar de generatie met reeds een mooie professionele carrière achter de rug, ervaart evengoed de drang om een eigen zaak uit te bouwen. Franchising kan het voor de ondernemer eenvoudiger maken, maar daarom niet minder impactvol. Franchising bij McDonald’s houdt dan ook een degelijk en langdurig partnerschap in, en vooral franchisenemers die er 200% voor gaan. 

De 82 Belgische McDonald’s restaurants staan onder leiding van 24 franchisenemers. Terwijl de klant vertrouwd is met onze formule, is en blijft de franchisenemer een zelfstandig ondernemer. Hij kan de expertise en de kracht van het merk ten volle benutten bij het uitbouwen van zijn zaak.

McDonald’s gaat hiervoor steeds op zoek naar mensen met een sterke ondernemerszin én ervaring in een leidinggevende rol. Een franchisenemer moet in staat zijn om het groter geheel te zien. Zijn zaken dragen namelijk bij aan het algemeen belang, niet enkel aan het persoonlijke belang. In mijn ogen moet de franchisenemer het merk niet voor 100%, maar voor de volle 200% mee willen uitbouwen in ons land. De motivatie om 48 miljoen klanten hun bezoek bij McDonald’s met een glimlach te laten doorbrengen, is noodzakelijk.

Wij zorgen er als bedrijf ook voor dat ons zorgvuldig opgebouwd imago, beschermd blijft.

Alvorens wij franchise geven, wordt elke kandidaat franchisenemer opgeleid. Gedurende 9 à 12 maanden leert hij alles van A tot Z op het terrein. Daarbij wordt er een sterke focus gelegd op de waarden en normen binnen McDonald’s. Dit zullen zij namelijk overdragen op een gemotiveerd en ondernemend team dat die waarden moet uitdragen. Naast motivatie en opleiding is lokale verankering iets dat we nooit uit het oog mogen verliezen. Als hoofdkantoor bepalen wij de missie, visie en strategieën. Onze partners zorgen er dan voor dat deze worden omgezet in de realiteit. Het commerciële netwerk van de franchisenemer is minder belangrijk. Wij werken liever samen met lokaal geïntegreerde ondernemers die de gewoontes en cultuur goed kennen. De franchisenemer moet de capaciteit hebben om een lokaal netwerk uit te bouwen met economische, en sociale stakeholders. Zo zorgen ze bijvoorbeeld voor zoveel mogelijk lokale jobs, sponsoren onze franchisenemers voetbalploegen…

Wij zorgen er als bedrijf ook voor dat ons zorgvuldig opgebouwd imago beschermd blijft. Dit is in ieders belang. Dat doen we door onze vertrouwensrelatie met de franchisenemers persoonlijk op te bouwen. Onze jarenlange expertise stellen we ter beschikking en we ondersteunen hen op elk vlak.

Voor mij is het duidelijk dat franchising werkt. Het maakt het voor velen die zin hebben om te ondernemen, eenvoudiger. En dat is wat Generatie X en Y wil. De toekomst ziet er dus rooskleurig uit wat franchising betreft.

Lees meer.

Duurzame wijken stilaan realiteit!

Een wijk is een veelvoud van plekken en beweging, van mensen en activiteiten. Een duurzame wijk gaat over meer dan energiezuinige gebouwen. Het is een samenhang van ‘ecopolis-principes’ om een leefbare, klimaatvriendelijke wijk te verzekeren voor iedereen.

Milo Meskens: ‘We zijn in België ontzettend muzikaal verwend’

In 2017 had ik de eer om voor het eerst in mijn leven doorheen Europa te touren. Toen ik na 20 dagen terugkwam, had ik uit de hele ervaring een hoop conclusies getrokken, maar het meest opmerkelijke moet toch wel dit geweest zijn: we zijn hier in België ontzettend muzikaal verwend.

Een toppositie in de zoekresultaten

Een goede SEO-aanpak verloopt in twee stappen. Allereerst zorg je voor relevante content, om vervolgens deze content via externe steun een hogere waardering te geven. Dat zegt Gregory Liénard van @iPower. Hij geeft tips over hoe je met jouw webshop voor een bepaald keyword of een bepaalde zoekopdracht een toppositie in de zoekresultaten kunt bereiken, helemaal bovenaan in Google.

Planet, people, profit: plan van aanpak?

Het is een boutade: een onderneming is geen eiland, maar staat volop in de samenleving. Daarom is het niet meer dan logisch dat die onderneming niet alleen denkt in termen van winst, maar ook bijdraagt tot meer duurzaamheid. Hoe staat het vandaag met die ambities?

Slimme stad krijgt vorm

De wereldbevolking blijft toenemen, maar de beschikbare ruimte blijft dezelfde. Niet meteen goed nieuws voor wie aan claustrofobie lijdt. Gelukkig zijn we ons bewust van deze problematiek en bekijken we hoe we smart cities steeds meer kunnen vormgeven. Smart wat? Juist, slimme steden die door middel van informatie- en communicatietechnologie aandacht hebben voor energie, mobiliteit, infrastructuur en veiligheid.

Wat als de energiemarkt eindelijk om jou draaide?

Hoe vaak heb jij de prijzen van energieleveranciers al vergeleken? Of kijk je op tegen de administratie die de overstap naar een andere leverancier meebrengt? Dat is te begrijpen. Maar het kan anders. Binnenkort zorgen nieuwe technologieën ervoor dat je automatisch over de beste prijs beschikt.

Archief.

Griet Deceuster:‘Onze visie op mobiliteit verandert’

Eeuwenlang zijn steden drukke plaatsen geweest, en ongetwijfeld zullen ze dat ook in de toekomst blijven. Maar de mobiliteitsoplossingen van morgen zullen verschillend zijn van die van vandaag. Griet Deceuster, directeur TM Leuven: “We gaan minder en minder zelf rijden, en meer en meer van diensten gebruik maken.”