Home Business Transport 3 vragen aan Transporeon

3 vragen aan Transporeon

Hoe kan de efficiëntie in de transport- en logistieke sector verbeterd worden?
“Door volop in te zetten op digitalisering, kunnen bedrijven veel tijd en geld winnen. Om die reden hebben we ook bij Transporeon Group een digitaal platform ontwikkeld dat de communicatie tussen transporteurs en verladers eenvoudiger maakt. Je kunt er online mee tenderen, time slots mee boeken maar ook je administratie in opvolgen en nagaan of een levering tijdig is gebeurd. Via het platform kun je de hele keten in de gaten houden.”

Zijn dit soort oplossingen al voldoende bekend bij de bedrijven?
“Veel bedrijven behelpen zich vandaag nog altijd met excelsheets. Dat lukt natuurlijk ook, maar het vraagt veel tijd en er sluipen makkelijk fouten in. De interesse in digitale platformen neemt de laatste jaren duidelijk toe. Bedrijven die hun werking willen optimaliseren, komen al snel bij dit soort oplossingen uit. Onder logistiek managers zijn ze al goed bekend.” 

Kunnen we van een revolutie spreken?
“Zeker. De logistieke wereld verandert aan sneltempo. Als het gaat over digitalisering heeft een aantal bedrijven al een serieuze weg afgelegd, anderen staan nog aan het begin. We merken nu bijvoorbeeld dat ook de supermarkten dit soort van platformen willen gaan gebruiken om inkomende en uitgaande goederenstromen te organiseren.” 

MEER

‘Innovatie noodzakelijk voor veerkrachtig en leefbaar Amsterdam’

Ger BaronOntwikkelingen rondom verstedelijking, milieu en mobiliteit geven uitdagingen voor steden. Ger Baron (Chief Technology Officer), verantwoordelijk voor technologische en sociale innovatie binnen de gemeente Amsterdam, ziet manieren voor een slimmere aanpak.

Driemaal anders reizen

Reizen Reizen gaat allang verder dan een cruise of overwinteren in Spanje. Citytrips aan elkaar rijgen, een maandenlange pelgrimstocht ondernemen, het echte India ontdekken, noem maar op. Moderne 50-plussers doen het gewoon allemaal.

De revival van de cowboy

ModeAls we dan toch door de koude of regen moeten, dan liefst in stijl. ’s Avonds kunnen we misschien in onze sponsen pyjama onder een dekentje voor de televisie kruipen maar als we buitenkomen, mag het toch iets meer zijn. Ieder seizoen heeft zijn contouren, zijn modeverschijnselen waar we – willen of niet – genoodzaakt zijn om in mee te gaan.

De stap naar een echt sportland

sport Sport lééft in België. We moeten dit momentum aangrijpen om door te groeien naar een land dat ook sport ademt. De stap naar een echt sportland ligt binnen bereik.

Ruimte om te investeren

Filip De FauwDe meeste 50-plussers krijgen stilaan financiële ruimte: het woonkrediet is terugbetaald, het loon bereikt zijn hoogtepunt of een eventuele erfenis valt je te beurt. Hoe ga je hiermee het beste om? Zijn er momenteel nog interessante investeringsmogelijkheden?

Hr of marketing: wie draagt de broek?

Rekrutering Innovatief rekruteren is geen spielerei meer nu onze economie buigt onder de jobs die niet ingevuld geraken. Waar bedrijven vroeger een advertentie konden plaatsen en rustig wachtten op kandidaten, moeten ze dezer dagen actief hun jobs verkopen. Recruitment wordt marketing.