deelwagen
Business

Rijden we in een deelwagen de crisis uit?

09.06.2020
door Heleen Driesen

Corona zet letterlijk een rem op onze bewegingen. Maar kijken we post-crisis ook op een andere manier naar mobiliteit? “Mensen gaan bewuster om met hun vervoer en beseffen dat een eigen wagen misschien niet altijd het optimale antwoord is.” Een deelwagen is dat misschien wel? 

Als een uniek tijdsgewricht voor haar sector, zo overschouwt CMO Laetitia Gutierrez van Poppy Mobility de crisis. “Hoe vaak gebeurt het dat zowat iedereen zich op hetzelfde moment afvraagt of zijn of haar dagelijks gebruik van een bepaalde service of product op een optimale manier verloopt, en zijn of haar gedrag gaat bijstellen? Uit onze surveys blijkt dat mensen tijdens deze crisis beseften hoeveel hun wagen eigenlijk kost, zeker als die driekwart van de tijd in de garage staat.”  

Deelmobiliteit biedt daar een oplossing voor, want je betaalt alleen voor de momenten waarop je echt vervoer nodig hebt, aldus Gutierrez. “Daarnaast heeft corona doen inzien wat een vrijheid het is om níet in de file te staan of afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer. Eén deelwagen op de parking maakt bovendien zeven andere plaatsen vrij. Zo creëer je niet alleen ruimte op de baan, maar ook in de stad.”

Of de idee van deelmobiliteit niet ingaat tegen de afstandsreflex die de crisis opwekt? “Belangrijk is dat we mensen geruststellen. We ontsmetten onze vloot bij elke interventie. In ieder geval merken we dat mensen echt wel openstaan voor nieuwe mobiliteitsoplossingen.”

Smart
fact

**Korting**

Met de FOKUSPOPPY-code heb je recht op drie credits op alle voertuigen. Maak er nu gebruik van.

Vorig artikel
Volgend artikel