Home Business Finance Goud en diamant: al eeuwen een stabiele belegging

Goud en diamant: al eeuwen een stabiele belegging

Diamant. James Bond wist het al langer: ‘Diamonds Are Forever’, en dat klopt ook anno 2020. Diamanten, goud en platina blijven tot de meest waardevolle grondstoffen behoren. In combinatie leveren ze sieraden op die kunnen oplopen tot meer dan honderdduizend euro’s.

Geen spek voor ieders bek, maar het blijft wel altijd waardvol. “Als belegging kan het een bijzonder stabiele investering zijn, als je op de juiste plaats aankoopt”, vertelt Steven Boelens, medeoprichter van Baunat. “Al honderden jaren worden goud en diamanten als de hoogste goederen beschouwd. Kijk maar naar de prestigieuze schilderijen waarin ze werden afgebeeld. Wie investeert in pakweg diamanten, weet dat het op lange termijn nooit in waarde daalt. Maar het is niet bedoeld om snelle winst mee maken.”

Zeldzame en tijdloze investering

Baunat speelt zelf Champions League wat juwelen en diamanten als belegging betreft. “Met onze juwelen zitten we in een premium kwaliteitsniveau en prijsklasse”, bevestigt Boelens. “Het zijn investeringen die de gemiddelde persoon maar een vijftal keer in zijn leven maakt. Er hangt ook altijd een bepaalde emotie aan vast: een verloving, een bruiloft of een erfstuk. Je kunt het steeds koppelen aan iets dat je nooit zal vergeten. Dat maakt hoogwaardige juwelen zo bijzonder. Onze collectie is dan ook tijdloos. Je hoeft niet voor trendy te gaan, maar voor modern klassiek, zodat het over x-aantal jaar nog altijd past bij eender wat voor soort kledij.”

“Het zijn investeringen die de gemiddelde persoon maar een vijftal keer in zijn leven maakt. Je kunt het steeds koppelen aan iets dat je nooit zal vergeten.”

Slimme systemen binnen haute jewelry

Hun juwelen zetten ze op eenzelfde niveau als pakweg Tiffany en Cartier. “Maar ons businessmodel verschilt wel wat van het gangbare. Wij kopen namelijk aan de bron, vermijden tussenpersonen, stock en inefficiënte marketing. We zoeken zelf ons publiek via een systeem van artificial intelligence en komen zo uit bij slimme consumenten. Een unieke aanpak binnen de wereld van de hoogwaardige juwelen en de haute jewelry.”

Diamant: waardevolle langetermijnbelegging

Omdat de juwelenklanten van Baunat na de financiële crisis van 2008 met de vraag kwamen om te beleggen in diamant, ontwikkelde Baunat een tweede arm, namelijk Baunat Diamonds: “Via deze website kunnen exclusieve en commerciële diamanten besteld worden. De eerste categorie kun je verzilveren via veilinghuizen, en bij de tweede kun je beter terecht bij commerciële verkoopplatforms. Investeren in diamant is niet bedoeld om snel te cashen, maar het is en blijft wel een waardevolle langetermijnbelegging zonder veel risico’s en extra kosten.”


Meer over


Het Belgische diamantjuwelen merk BAUNAT is wereldwijd gekend om haar hoogwaardige diamantjuwelen en uitmuntende service. Dankzij aankoop aan de bron, slim voorraadbeheer en digitale marketing, kan het haar juwelen aanbieden aan een ongeziene prijs-kwaliteitverhouding. De BAUNAT klant is een ‘Smart buyer’. Mensen die kiezen voor premium kwaliteit in al haar facetten (materialen, product, afwerking, maar ook service en transparantie), maar die niet bereid zijn te betalen voor inefficiënte of niet-tastbare elementen die niet tot uiting komen in het product dat zij kopen. Meer info op: www.baunat.com of www.baunatdiamonds.com

Logo Baunat

MEER

Budgetvriendelijk renoveren in de zorg

SOBOVeel geld voor renovatiewerken hebben zorgorganisaties doorgaans niet. Op de kleintjes letten is dus de opdracht. Dat kan bijvoorbeeld door onderhoudsklussen aan een maatwerkbedrijf uit te besteden. Paintfactory en sociaal economie-bedrijf SOBO tonen hoe het werkt.

Digitaliseren kun je leren

Digitalisering Water is jammer genoeg niet onuitputbaar. Een bewust inzicht in het watergebruik om waterprocessen efficiënter te maken, is wat drinkwaterbedrijven, industrieën en gemeenten nodig hebben. De ultieme redder in waternood? Data, data en nog meer data. 

Ik koop Belgisch

modeMet het oog op de creatieve sector heeft Flanders DC al verschillende campagnes opgezet. De campagne ‘Ik koop Belgisch’ is daar één van.

Verpakkingen: een elementaire schakel

VerpakkingenVerpakkingen spelen een belangrijke rol in de supply chain, zowel in een B2B- als B2C-context. Bedrijven zijn dan ook voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om die verpakkingen te verbeteren en te optimaliseren. Zonder natuurlijk de ecologische aspecten uit het oog te verliezen.

De beste date is een update

Daten Iemand ontmoeten gebeurt in dit digitale tijdperk natuurlijk steeds vaker via online datingapps, die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Het vinden van 'de ware' begint dan wellicht met het kiezen van de juiste app.

Tjorven Denorme: “We moeten weg van één persoon die...

Hack Belgium In dialoog gaan en elkaar dingen aanleren is de toekomst, daar is Tjorven Denorme van overtuigd. Als CEO van Hack Belgium organiseert hij de grootste hackaton van België.