Home Business Finance Goud en diamant: al eeuwen een stabiele belegging

Goud en diamant: al eeuwen een stabiele belegging

Diamant. James Bond wist het al langer: ‘Diamonds Are Forever’, en dat klopt ook anno 2020. Diamanten, goud en platina blijven tot de meest waardevolle grondstoffen behoren. In combinatie leveren ze sieraden op die kunnen oplopen tot meer dan honderdduizend euro’s.

Geen spek voor ieders bek, maar het blijft wel altijd waardvol. “Als belegging kan het een bijzonder stabiele investering zijn, als je op de juiste plaats aankoopt”, vertelt Steven Boelens, medeoprichter van Baunat. “Al honderden jaren worden goud en diamanten als de hoogste goederen beschouwd. Kijk maar naar de prestigieuze schilderijen waarin ze werden afgebeeld. Wie investeert in pakweg diamanten, weet dat het op lange termijn nooit in waarde daalt. Maar het is niet bedoeld om snelle winst mee maken.”

Zeldzame en tijdloze investering

Baunat speelt zelf Champions League wat juwelen en diamanten als belegging betreft. “Met onze juwelen zitten we in een premium kwaliteitsniveau en prijsklasse”, bevestigt Boelens. “Het zijn investeringen die de gemiddelde persoon maar een vijftal keer in zijn leven maakt. Er hangt ook altijd een bepaalde emotie aan vast: een verloving, een bruiloft of een erfstuk. Je kunt het steeds koppelen aan iets dat je nooit zal vergeten. Dat maakt hoogwaardige juwelen zo bijzonder. Onze collectie is dan ook tijdloos. Je hoeft niet voor trendy te gaan, maar voor modern klassiek, zodat het over x-aantal jaar nog altijd past bij eender wat voor soort kledij.”

“Het zijn investeringen die de gemiddelde persoon maar een vijftal keer in zijn leven maakt. Je kunt het steeds koppelen aan iets dat je nooit zal vergeten.”

Slimme systemen binnen haute jewelry

Hun juwelen zetten ze op eenzelfde niveau als pakweg Tiffany en Cartier. “Maar ons businessmodel verschilt wel wat van het gangbare. Wij kopen namelijk aan de bron, vermijden tussenpersonen, stock en inefficiënte marketing. We zoeken zelf ons publiek via een systeem van artificial intelligence en komen zo uit bij slimme consumenten. Een unieke aanpak binnen de wereld van de hoogwaardige juwelen en de haute jewelry.”

Diamant: waardevolle langetermijnbelegging

Omdat de juwelenklanten van Baunat na de financiële crisis van 2008 met de vraag kwamen om te beleggen in diamant, ontwikkelde Baunat een tweede arm, namelijk Baunat Diamonds: “Via deze website kunnen exclusieve en commerciële diamanten besteld worden. De eerste categorie kun je verzilveren via veilinghuizen, en bij de tweede kun je beter terecht bij commerciële verkoopplatforms. Investeren in diamant is niet bedoeld om snel te cashen, maar het is en blijft wel een waardevolle langetermijnbelegging zonder veel risico’s en extra kosten.”


Meer over


Het Belgische diamantjuwelen merk BAUNAT is wereldwijd gekend om haar hoogwaardige diamantjuwelen en uitmuntende service. Dankzij aankoop aan de bron, slim voorraadbeheer en digitale marketing, kan het haar juwelen aanbieden aan een ongeziene prijs-kwaliteitverhouding. De BAUNAT klant is een ‘Smart buyer’. Mensen die kiezen voor premium kwaliteit in al haar facetten (materialen, product, afwerking, maar ook service en transparantie), maar die niet bereid zijn te betalen voor inefficiënte of niet-tastbare elementen die niet tot uiting komen in het product dat zij kopen. Meer info op: www.baunat.com of www.baunatdiamonds.com

Logo Baunat

MEER

Lean management: invloed van je werkplek op je productiviteit

Lean managementDe alom gekende lean filosofie toepassen op de werkvloer en er zo voor te zorgen dat medewerkers gelukkiger en dus productiever worden. Of hoe een aangename werkplek wel degelijk een invloed heeft op de productiviteit.

Zorgen voor morgen

ZorgsectorWe willen allemaal graag een lekker lang leven leiden, maar zijn er tegelijk als de dood voor om zorg- of hulpbehoevend te worden. Gelukkig heeft de medische wereld, en meer bepaald de zorgsector, daar alle begrip voor en zien ‘zorg’, infrastructuur en omgeving er heel anders uit vandaag.

‘Hier kom ik opnieuw sterker uit’

rMarieke VervoortEen sterke vrouw die altijd klaar staat om een nieuwe uitdaging aan te gaan, dat is Marieke Vervoort. Anderen zouden haar ook een doorzetter noemen. In 2000 kreeg ze te horen dat ze door het leven moest in een rolstoel, maar dat stopte Marieke niet om haar dromen achter na te gaan.

Interactive storytelling als ‘the next big thing’?

interactieve storytelling Na maanden van teasers, leaks, en geruchten was hij maandag 28 december eindelijk daar: Bandersnatch, de interactieve film van Black Mirror (en Netflix). Hiermee lijkt interactieve fictiecontent ingeluid als de ‘next big thing’ in storytelling. Maar in hoeverre zijn mediamakers klaar voor kijkers die shiften van users naar ‘produsers’ (hybride term tussen user en producer, red.) te gaan?

De juiste aannemer, de enige garantie voor een geslaagd...

de perfecte aannemerDe zoektocht naar the right man for the job verdient je volle aandacht. Want een (ver)bouwproject is niet alleen een serieuze investering, er moet ook een match zijn met de bouwheer. Voor Marc Jacobs was het vinden van een duurzame aannemer een essentiële voorwaarde om zijn ecologisch bouwproject te doen slagen.

De nieuwste ‘modegrill’: groenten op het rooster gelegd

Seppe NobelsJe hebt zo van die mensen - de die hard barbecueërs -  die 365 dagen per jaar staan te grillen. Vroeger was vooral vlees het hoofdingrediënt, maar ondertussen liggen de prioriteiten ergens anders. Ook de langvergeten groenten hebben ondertussen hun weg naar de grill gevonden.