elektrische auto's
Business

Drie vragen aan… Stroohm

09.07.2019
door Fokus Online

Wat houdt de doorbraak van elektrische auto’s (EV) bij bedrijven tegen?

“Er wordt nog te veel gekeken naar de brutoprijs, zonder het fiscaal verhaal. Vaak wordt ook vergeten dat de kostprijs per kilometer maar de helft is van een diesel. EV’s zijn dus geschikt voor mensen die veel rijden. We hebben specifieke kennis en ervaring nodig van elektrische auto’s en hun laadmogelijkheden, en de elektriciteitsmarkt en hun restwaarde. Bedrijven helpen bij hun transitie is een van onze belangrijkste rollen.”

Zijn range anxiety en het gebrek aan laadpalen nog een probleem?

“Haast niet meer. Een gemiddeld EV in het zakelijk segment haalt al snel 300, 450 kilometer. De evolutie gaat snel, maar batterijen zijn nu voldoende groot voor een doorbraak. Qua laadpalen zijn er in Vlaanderen zo’n 10.000, waaronder een pak snelladers. We plaatsen continu laadpalen bij bedrijven en bestuurders thuis. En wat is er comfortabeler dan je eigen ‘tank’station?”

Kan de EV ook een HR-tool zijn?

“Absoluut, zo hebben wij bij Stroohm al veel klanten over de streep getrokken. Er is nu een enorme digitale transformatie bezig. Als bedrijf heb je dan nood aan mensen die openstaan voor innovatie en technologie. Een elektrische wagen staat symbool voor een bedrijf met een vooruitstrevend imago. Goede kandidaten komen dan vanzelf.”

Vorig artikel
Volgend artikel