logistiek
Business

3 vragen aan… Swisslog

09.02.2020
door Fokus Online

Welke uitdagingen bezorgt online shoppen de logistiek?

“Waar het vroeger ging om het principe van ‘pallet in, pallet out’, draait het nu bij Swisslog vooral om veel afzonderlijke pakjes. Wie dat niet goed managet, riskeert dat er veel onnodige meters worden afgelegd. Maar ook dat er eventueel verkeerd gepickt wordt of producten beschadigd of verloren raken. Daardoor wordt het ook mogelijk dat zowel tijdsdruk als werkstress toenemen.”

Hoe ziet het magazijn van de toekomst eruit?

“Als een plek waar het zelfs op piekmomenten, zoals pakweg Black Friday of de eindejaarsperiode, business as usual is. Dat vraagt dan wel om een maximale flexibiliteit, automatisering en smart data − die niet alleen verzameld, maar ook juist geïnterpreteerd moet worden. Het magazijn van de toekomst wordt op die manier een modulaire, flexibele omgeving vol ondersteunende softwareoplossingen en robotica.”

Wat zal dat precies betekenen voor de klant?

“In een goed geolied magazijn, dat ondersteund is door technologie, stijgt de kwaliteit en daalt de foutenmarge. En dankzij de slimme dataverwerking ontvangt de klant zijn pakket precies waar en wanneer hij dat wenst. Zo bestaat de vrees niet langer om onvolledige of vertraagde leveringen aan te krijgen.”

Vorig artikel
Volgend artikel