3.8 C
Antwerp
16 november 2018

3 vragen aan… Transporeon
3
.

Hoe kan de efficiëntie in de transport- en logistieke sector verbeterd worden?
“Door volop in te zetten op digitalisering, kunnen bedrijven veel tijd en geld winnen. Om die reden hebben we ook bij Transporeon Group een digitaal platform ontwikkeld dat de communicatie tussen transporteurs en verladers eenvoudiger maakt. Je kunt er online mee tenderen, time slots mee boeken maar ook je administratie in opvolgen en nagaan of een levering tijdig is gebeurd. Via het platform kun je de hele keten in de gaten houden.”

Zijn dit soort oplossingen al voldoende bekend bij de bedrijven?
“Veel bedrijven behelpen zich vandaag nog altijd met excelsheets. Dat lukt natuurlijk ook, maar het vraagt veel tijd en er sluipen makkelijk fouten in. De interesse in digitale platformen neemt de laatste jaren duidelijk toe. Bedrijven die hun werking willen optimaliseren, komen al snel bij dit soort oplossingen uit. Onder logistiek managers zijn ze al goed bekend.” 

Kunnen we van een revolutie spreken?
“Zeker. De logistieke wereld verandert aan sneltempo. Als het gaat over digitalisering heeft een aantal bedrijven al een serieuze weg afgelegd, anderen staan nog aan het begin. We merken nu bijvoorbeeld dat ook de supermarkten dit soort van platformen willen gaan gebruiken om inkomende en uitgaande goederenstromen te organiseren.” 

Lees meer.

Biotech steekt nog een vitamientje bij

Nu wetenschappers de oorzaken van kanker beter begrijpen, raakt het geneesmiddelenonderzoek in een stroomversnelling. Zeer goed nieuws dus, al denken sommige experts dat de ontwikkelingen in de life sciences nog sneller, beter en ingrijpender zouden kunnen. Hoezo?

O&O floreert in Vlaanderen

Complexe wetten rond belastingen, administratie en bedrijfsontwikkeling kunnen de zoektocht naar een geschikte locatie voor een O&O-vestiging serieus bemoeilijken. Bedrijven hebben nood aan persoonlijke begeleiding.

Karel Van Eetvelt: In dienst van de consument, vandaag én morgen

De digitalisering is overal voelbaar en klantennoden veranderen snel. Terwijl nieuwe spelers met creatieve oplossingen komen, moeten bedrijven de nieuwe generatie zien te boeien. De opdracht? Businessmodellen herbekijken en de klant centraal stellen.

Draag circulair, consumeer fair

Altijd jezelf al meer...

De soundtrack van je herfst

Het vallen van de bladeren doet velen van ons ook sneller het knusse huis binnenkruipen. Nochtans kun je ook tijdens de herfst een nokvolle concertagenda bijeenschrapen.

Wat is bio-ecologisch bouwen?

We bouwen allemaal wel eens aan iets, of het nu een relatie, jezelf of een compleet nieuwe woonst is. Met die laatste kun je simultaan meteen ook bouwen aan een betere toekomst. Voor de inwoners van het huis, ja, maar ook voor de rest van je leefomgeving. En dat doe je dus niet enkel door rekening te houden met je rekening, maar eventueel ook door een bio-ecologische bouwmethode te implementeren.

Archief.

Griet Deceuster:‘Onze visie op mobiliteit verandert’

Eeuwenlang zijn steden drukke plaatsen geweest, en ongetwijfeld zullen ze dat ook in de toekomst blijven. Maar de mobiliteitsoplossingen van morgen zullen verschillend zijn van die van vandaag. Griet Deceuster, directeur TM Leuven: “We gaan minder en minder zelf rijden, en meer en meer van diensten gebruik maken.”